בשבוע שעבר פרסם ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) אזהרה רשמית לחברת WHOOP, יצרנית צמידי ניטור כושר ובריאות, בטענה שהיא משווקת את המוצר שלה כמכשיר רפואי, מבלי לקבל את האישורים המתאימים לכך. מה הבעיה? החברה התחילה לפרסם שהצמיד שלה עוקב אחר מדדים כמו דופק, קצב נשימה, ורמות חמצן בדם כדי "לעזור בזיהוי מחלה", בלי שהיא עברה תהליך רישום ואישור למכשיר רפואי. כלומר, היא מציגה יכולות רפואיות, בלי להיות באמת מכשיר רפואי מוכר ומאושר. |
אז למה זה משנה לך? |
אם אתם מפתחים, מעצבים או משווקים מוצר שעוקב אחרי מדדים פיזיולוגיים, אפילו אם זה נראה כמו מוצר כושר או גאדג’ט בריאותי, חשוב להבין את הגבול הדק בין מוצר בריאותי לבין מכשיר רפואי. בין "גאדג'ט" ל-"Medical Device" יש הבדל אחד חשוב:
|
דוגמה פרקטית |
נניח שיש לכם צמיד שמודד דופק, ואתם מציגים אותו ככלי לשיפור ביצועים בספורט. אבל אם אתם כותבים באתר: "הצמיד שלנו מזהה סימנים מוקדמים של הפרעות קצב", אז ברגע הזה, נכנסתם לעולם המדיקל דיוויס. וכך גם לכל ההשלכות הרגולטוריות, כולל ניתוח סיכונים, תיעוד טכני, מחקר קליני ואישור רגולטורי. |
מה אנחנו יכולים ללמוד מהמקרה של WHOOP? |
|
קבלו טיפ |
אם אתם לא בטוחים אם המוצר שלכם נחשב מדיקל דיוויס או לא, התייעצו עם מישהו שמבין ברגולציה לפני שאתם מפרסםים תכנים שיווקיים. |
לסיכום |
הסיפור של WHOOP הוא תזכורת לכולנו שהגבול בין טכנולוגיית בריאות למכשור רפואי מטושטש, אבל הרגולטורים רואים הכול ומגיבים בהתאם. |
תגובות
הוסף רשומת תגובה